تخطى إلى المحتوى
الصفحة الرئيسية » Education Technology

Education Technology

دور استخدام التعلم النقال في تحسين مهارات تصميم الجرافيك لدى المصممين الممارسين واتجاهاتهم نحوه

The Role of Using Mobile Learning in Improving Graphic Design Skills of Practitioner Designers and Their Attitudes Towards it بيانات الباحث ماجستير التعليم الإلكتروني، كلية الدراسات العليا التربوية، جامعة الملك عبد العزيز، جدة، المملكة العربية السعودية [email protected] ماجستير التعليم الإلكتروني، كلية الدراسات العليا التربوية، جامعة الملك عبد العزيز، جدة، المملكة… اقرأ المزيد »دور استخدام التعلم النقال في تحسين مهارات تصميم الجرافيك لدى المصممين الممارسين واتجاهاتهم نحوه

Higher Education Students’ Perceptions and Attitudes about Using ChatGPT in Oman: A Case Study of OCMT

Author Assistant Professor, Oman College of Management and Technology, Oman https://orcid.org/0009-0005-2711-0335 [email protected] Assistant Professor, Sultan Qaboos University, Oman https://orcid.org/0000-0001-9552-4111 [email protected] Paper DOI https://doi.org/10.59992/IJESA.2024.v3n4p8 Abstract This study aims to determine the role of ChatGPT as a virtual assistant for the students in higher education institutions in the Sultanate of Oman to… اقرأ المزيد »Higher Education Students’ Perceptions and Attitudes about Using ChatGPT in Oman: A Case Study of OCMT

فاعلية روبوتات الدردشة “Chatbot” في تنمية مهارات البحث العلمي والدافعية للتعلم لدى طالبات الدراسات العليا بجامعة الملك عبد العزيز

The Effectiveness of Chatbots in Developing Scientific Research Skills and Motivation for Learning among Postgraduate Students بيانات الباحث ماجستير التعليم الإلكتروني، جامعة الملك عبد العزيز، جدة المملكة العربية السعودية [email protected] ماجستير التعليم الإلكتروني، جامعة الملك عبد العزيز، جدة المملكة العربية السعودية أستاذ تقنيات التعليم المشارك، جامعة الملك عبد العزيز، جدة… اقرأ المزيد »فاعلية روبوتات الدردشة “Chatbot” في تنمية مهارات البحث العلمي والدافعية للتعلم لدى طالبات الدراسات العليا بجامعة الملك عبد العزيز

Pedagogical Paradigms in the AI Era: Insights from Saudi Educators on the Long-term Implications of AI Integration in Classroom Teaching

Authors Assistant Professor of Education Technologies, Faculty of Education, King Abdulaziz University, KSA [email protected] Paper DOI https://doi.org/10.59992/IJESA.2023.v2n8p7 Abstract This qualitative study explores the perceptions and experiences of Saudi educators regarding the integration of Artificial Intelligence (AI) in classroom teaching. Through semi-structured interviews with a purposively sampled group of teachers, the… اقرأ المزيد »Pedagogical Paradigms in the AI Era: Insights from Saudi Educators on the Long-term Implications of AI Integration in Classroom Teaching

Extracting Functional and Non-Functional Requirements for E-learning Systems

Authors Department of Education Technology, Faculty of Education, Ain Shams University, Egypt [email protected] Department of Education Technology, Faculty of Education, Taibah University, Kingdom of Saudi Arabia Paper DOI https://doi.org/10.59992/IJESA.2023.v2n5p3 Abstract Extracting functional & non-functional requirements is a basic step in software development. The process of requirements engineering includes seven main… اقرأ المزيد »Extracting Functional and Non-Functional Requirements for E-learning Systems